Home » FM-Parfum » Federico Mahora (FM) Parfums

Federico Mahora parfums (FM)

 

Wat is FM?

De FM Group is van oorsprong een Europees bedrijf, welke zich richt op parfum, make-up en verzorgingsartikelen. De producten worden via mond tot mondreclame onder de aandacht gebracht, waardoor hoge kwalitatieve producten tegen een lage prijs op de markt kunnen worden gebracht. De FM Group is in 12 jaar tijd naar 150 landen uitgebreid en heeft momenteel al bijna 1000.000 distributeurs. De Nederlandse tak betreft FM World Nederland.

Wat verkoopt FM?

FM is groot geworden door de verkoop van Federico Mahora parfums, eau de parfums en andere cosmetische producten gemaakt van de hoogste kwaliteit.

Dierproefvrije producten
* Alle parfumflesjes zijn gemaakt van gerecycled glas.
* Alle producten zijn dierproefvrij en vrij van schadelijke toevoegingen, zoals nitrosaminen   
      (kankerverwekkende stoffen).

De grondstoffen van deze parfum-concentraten worden geproduceerd door één van de grootste producenten op het gebied van parfumconcentraten ter wereld: de firma Drom Fragrances te München. Dit bedrijf heeft meer dan 80% van de totale wereldmarkt van parfum-concentraten in handen en levert dan ook aan de meeste grote parfumhuizen en dus ook aan de FM GROUP.

Deze concentraten zijn vrij verhandelbaar aangezien er op een ‘’geur’’ geen patent aangevraagd kan worden. De bekende parfummerken leggen uiteraard wel de merknamen en designflesjes vast zodat deze niet nagemaakt kunnen worden. Maar waar het echt om gaat, de geur, deze kan volkomen legaal hetzelfde zijn maar dan zonder de naam, de verpakking en het designflesje. Hierdoor zijn de FM Parfums vele malen goedkoper dan de bekende geuren in de winkel en de kwaliteit is ook nog eens hoger.

In het bedrijf de Drom in München worden de parfumvaten ingekocht en FM laat vervolgens de parfum in Polen vermengen en in flesjes stoppen.

Zijn er dan toch verschillen?

Ja, er zit namelijk erg veel verschil in de verhouding van het percentage geurconsentraat wat aan ieder flesje parfum wordt toegevoegd.

Een parfum mag officieel pas een parfum genoemd worden wanneer er minimaal 20% aan geurconsentraat in zit. In nagenoeg alle gevallen kopen we in de winkel van de bekende merken een eau de toilette, hier is minimaal 10% aan geurconsentraat toegevoegd en daardoor een stuk goedkoper. De meest bekende vrouwen parfum kost in het geval van een parfum (20% geurconsentraat) in een 30ml flesje € 249,–. Door deze absurd hoge prijzen kopen wij massaal de eau de toilette variant welke op een prijs zit van ongeveer € 79,– voor 50ml. De FM-parfums voor dames hebben standaard al een geurconsentraat van 20% en dit in de meeste gevallen voor een prijs van rond de € 20,–.